Újabb kerékpárút szakasz készült el Budapesten a XXI. kerületben

Budapest, 2012. október 18.

2885 méter hosszúságú kerékpárutat adott át Tarlós István főpolgármester, Németh Szilárd, Csepel polgármestere és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója 2012. október 18-án Csepelen. A fejlesztésnek köszönhetően a kerékpárral közlekedők immár a Kvassay hídtól a Weiss Manfréd úton (volt Szabadkikötő úton) érhetik el Csepelt és a Kossuth Lajos utcán át egészen az Ady Endre útig kényelmesen, védett útvonalon juthatnak el céljukhoz.

2012 októberétől a Weiss Manfréd úton (volt Szabadkikötő úton) is biztonságossá vált a kerékpáros közlekedés az új kerékpárúton. Az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós forrásból megvalósult Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése, XXI., Szabadkikötő út című projekt eredményeként Budapest egyik legfontosabb gerincútján 2885 méter hosszúságú kerékpárút létesült. A fejlesztés során áthelyezésre kerültek a közvilágítási oszlopok, átültették a fákat, valamint kiszélesítettük a töltéseket. A projekt keretében 3 helyszínen létesült biztonságos és kényelmes kerékpártároló, összesen 30 férőhellyel. A támaszok a Kossuth Lajos utca és a Jókai Mór utca kereszteződésében, a Kossuth Lajos utca Corvin csomóponti zöldterületén a buszmegálló közelében, valamint a Weiss Manfréd úti AGIP benzinkút behajtó ága mellett találhatóak, így aki a belvárosba menet már a tömegközlekedést választja, az is biztonságban tudhatja kerékpárját.

A fejlesztésnek köszönhetően gyorsan, kényelmesen és biztonságosan juthatnak el a kerékpárral közlekedők Csepelről akár a Margitszigetre, akár a Móricz Zsigmond körtérre. A belváros így könnyen megközelíthetővé vált a kerékpárosok számára is. A most megépült kerékpárút kiegészíti és bekapcsolja a korábban megépült szakaszokat a városi kerékpárforgalmi hálózatba, így egyre több csepeli választhatja rendszeres közlekedéséhez a kerékpárt.

A főút mellett vezető kétirányú kerékpárúton a kerékpárral haladóknak elsőbbsége van a kereszteződéseknél. A balesetek elkerülése érdekében azonban mind a gépjárművezetőknek, mind a kerékpárosoknak fokozottan kell figyelniük. A kerékpáros közlekedés segítése érdekében sokféle műszaki alternatíva lehetséges. Nincsenek csak jó és csak rossz megoldások. A fejlesztések előtt mindig megvizsgáljuk, hogy az adott helyen mi az optimális: itt az elválasztott kerékpárút volt a legjobb választható megoldás, a város más útjain más kialakítás lehet a jó. A kerékpárút és a gépjárműforgalom kereszteződéseit műszaki előírások szerint, biztonságosan alakítottuk ki. A legfontosabb helyeken piros színű burkolat figyelmezteti a közlekedőket. A legjobb műszaki megoldás sem helyettesíti azonban a kölcsönös egymásra figyelést, a szabályok ismeretét és betartását.

A Főváros és a BKK folytatja Csepel közlekedésének fejlesztését: a Gerincút átadására rövidesen sorkerül és azt követően a Kossuth Lajos utca forgalomcsillapítása és ennek jegyében a most átadott kerékpárút folytatásaként kerékpársávok kialakítása szerepel a terveink között.

A beruházás összköltsége a jelentős tereprendezési munkákra is tekintettel 204 millió Ft volt, melyhez az Európai Unió több mint 134 millió forintos támogatást nyújtott.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A projekt legfontosabb adatai:

Projekt neve: Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése, XXI., Szabadkikötő út
Azonosítószáma: KMOP-2.1.2-09-2009-0027
Kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Megvalósító: Budapesti Közlekedési Központ
Összköltsége: 204 020 000 Ft
Uniós támogatás összege: 134 085 771 Ft

Budapesti Közlekedési Központ

Fejlesztés Óbudán – Befejeződtek a III. kerületi Bécsi út – Nagyszombat utcai kerékpárút munkálatai

Budapest, 2012. október 11.

A közelmúltban befejeződtek a Bécsi út – Nagyszombat utcai kerékpárút munkálatai, mellyel Budapest ismét előrelépett annak érdekében, hogy kerékpárosbarát fővárossá váljon. Az Új Széchenyi terv keretében, európai uniós forrásból megépült kerékpárút- szakasz megvalósítója a Budapesti Közlekedési Központ, a projekt kedvezményezettje Budapest Főváros Önkormányzata.

Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Közlekedési Központ európai uniós támogatással, az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósult projekt eredményeként, 2,2 km hosszú kerékpáros útvonalat adott át a III. kerület, Bécsi út és Nagyszombat utca mentén. Az új szakaszt 2012. október 11-én avatta fel dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.

A 611 méter hosszú újonnan épített önálló kerékpárút szakaszt és 1600 méternyi kisforgalmú utcákban kijelölt kerékpáros útvonalat magában foglaló fejlesztés a III. kerületi Bécsi út – Nagyszombat utca útvonalat érinti. A projekt eredményeként gyorsan és kényelmesen közlekedhetnek a kerékpárosok az érintett szakaszon. A Zápor utcában és San Marco utcában kerékpáros nyom burkolat jelek kerültek felfestésre, ami segíti a útvonal követését és felhívja a gépjárművezetők figyelmet az intenzívebb kerékpáros forgalomra. Az útvonal mentén 16 helyszínen korszerű kerékpártámasz létesült, amelyek összesen 160 férőhellyel biztosítják a a kerékpárok biztonságos elhelyezését. A megvalósult fejlesztések összköltsége 83,8 millió Ft, amelyhez az Európai Unió több mint 40 millió forintos támogatást nyújtott.

Az új kerékpáros útvonal felfűzi Óbuda és Újlak városrész lakóterületeit és oktatási intézményeit, az Amfiteátrum illetve a Nagyszombat utca mentén csatlakozik a Duna menti kerékpárúthoz.

Célunk az, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása által egyre többen válasszák a városi rövid utazásaikhoz alternatívaként a kerékpárt. A közúti forgalomban egyre nő a kerékpározók aránya, mely mind a kerékpározók mind az gépjárművezető részéről figyelmet, együttműködést és a közlekedési szabályok betartását teszi szükségessé a biztonság érdekében.

A kerékpáros közlekedés részarányának növekedése hozzájárul a városi életminőség javulásához, a gépjárműforgalom egy részének kiváltása által csökkenhetnek a dugók, javulhat a levegő minősége, a több kerékpározással járó napi rendszeres testmozgás pedig hozzájárul az egészség megőrzéséhez is.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A projekt legfontosabb adatai:

Projekt neve: Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése – III., Bécsi út – Nagyszombat utca útvonal
Azonosítószáma: KMOP-2.1.2-09-2009-0023
Kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Megvalósító: Budapesti Közlekedési Központ
Összköltsége: 83 843 000 Ft
Uniós támogatás összege: 40 125 889 Ft

Budapesti Közlekedési Központ

Fejlesztés Kőbányán – Újabb kerékpárút készült el Budapesten

Budapest, 2012. június 1.

A Budapesti Közlekedési Központ a Fővárosi Önkormányzat megbízásából 2012. április 26-án befejezte az Új Széchenyi Terv forrásaiból, európai uniós támogatással megvalósult kerékpárút kivitelezését. A fejlesztés során Budapest X. kerületében, Kőbányán új kerékpárút-szakasz átadására kerülhetett sor a Fehér út és az Albertirsai út között.

Másfél kilométer új kerékpárutat adott át dr. György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Fehér úton az Örs vezér tere és az Albertirsai út között. Az Európai Unió támogatásával megvalósult fejlesztésnek köszönhetően Budapest egyik fő közlekedési útvonalán közlekedhetnek biztonságosan a kerékpárosok.

A projekt összköltsége 121 257 051 Ft, amelyhez az Európai Unió több mint 67 millió forintos támogatást nyújtott.

Az átadáson György István főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: „Kőbánya és a kőbányai emberek méltatlanul maradtak ki 2011 előtt Budapest közlekedésének fejlődéséből, melyen a Főváros és a kerület közösen változtatott. Az elindított beruházások sorában az egyik első, amelyet átadhatunk, az új kapcsolatokat és biztonságos közlekedési lehetőséget jelentő Fehér úti kerékpárút.”

„A Budapesti Közlekedési Központ az Új Széchenyi Terv segítségével 7 helyszínen valósított meg 2011 és 2012 során kerékpárút-fejlesztéseket, melyek közül immár 5 helyszínen készült el a beruházás. Ezeken felül 2013-ban indul a bubi, Budapest új közösségi kerékpáros rendszere, illetve ehhez kapcsolódóan kerékpárosbaráttá tesszük Budapest belvárosát.” – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. A program egyik első lépéseként került sor az Andrássy úton új kerékpársáv kialakítására, melyet kedden adott át a forgalomnak Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató.

A program most Kőbányán folytatódik: az új szakasz a Fehér út és Albertirsai út mentén halad, az Örs vezér terétől (az üzletközpont gépjármű-behajtójától) egészen a Kőbánya-felső vasútállomás alatt átvezető gyalogos aluljáróig tart. A térségben a vasútvonal és a vásárváros területfoglalása miatt korábban semmilyen biztonságos kerékpározási lehetőség nem állt rendelkezésre az Örs vezér tere és Kőbánya között, így a projekt ezt a jelentős hálózati hiányt pótolta.

A fejlesztéssel megvalósult kerékpárút 1529 méter hosszúságú (1179 méter önálló kerékpárút, 177 méter osztott gyalog- és kerékpárút, valamint 173 méter úttesten kijelölt kerékpáros útvonal), amely az Örs vezér téri metróállomástól Kőbánya központja felé teremt kapcsolatot.

A kiemelt csomópontokban az átvezetések piros színű, a biztonságot növelő bevonattal készültek. A Fehér úti szakaszon új járdát építettünk, valamint a rossz állapotban lévő járdát felújítottuk. A MÁV töltés mellett új, növényekkel tarkított támfalat létesítettünk, továbbá a kerékpárút mentén fákat és cserjéket ültettünk.

Budapesti Közlekedési Központ

Négy új kerékpárút szakaszt építettünk ki Budapest három kerületében

2012. február 14.

A Budapesti Közlekedési Központ a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Közép-magyarországi Operatív Program „Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése” c. pályázat keretében négy európai uniós támogatással megvalósuló projekt kivitelezését fejezte be 2011 decemberében. A fejlesztés során Budapest három kerületében összesen négy új kerékpárút szakaszt építettünk ki: a XVII. kerületi Pesti úton, a XXI. kerületben az Ady Endre úton, valamint a XI. kerületi Bogdánfy utcában.

A projektek összköltsége 405 millió forint, amelyhez az Európai Unió több mint 256 millió forintos támogatást nyújtott.

Mi valósult meg a Pesti úton?

A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése - XVII. Pesti út (501. utca - Ferihegyi út között) - KMOP-2.1.2-09-2009-0028, és XVII. Pesti út (Ferihegyi út – Hegyalatti u. között) - KMOP-2.1.2-09-2009-0029

A BKK irányításával a projektek keretében a Pesti út 501. utca és a Ferihegyi út közötti (I. szakasz), valamint a Ferihegyi út - Hegyalatti utca közötti szakaszon (II. szakasz) összesen 7,1 km hosszú kerékpárút épült. A Pesti út I. szakaszának fejlesztésével 2927 méter hosszú kerékpáros nyomvonal jött létre. 1483 méter gyalog- és kerékpárút vagy kerékpárút, 1444 méteren pedig úttesten kijelölt kerékpáros útvonal jött létre. A fejlesztés megteremtette a belső Pesti út menti intézmények, létesítmények és Rákoskeresztúr városközpont kerékpáros elérhetőségét. A beruházással hat helyen összesen 46 kerékpártároló férőhelyet is létesítettünk.

A Pesti út II. szakaszának fejlesztésével a főútvonal közvetlen összeköttetést teremtett a térségben Rákoskeresztúr városközpont és Rákoscsaba, illetve Rákoskert városrészekkel. A beruházással mintegy 3879 méter kerékpáros nyomvonal jött létre, ebből 2551 méter gyalog- és kerékpárút vagy kerékpárút, 1328 méter pedig - kis forgalmú utcákon kijelölt - kerékpáros útvonal. A szakaszon létrehoztunk egy 20 férőhelyes fedett, biztonságos kerékpártárolót is. A beruházást az Európai Unió, valamint a Magyar Állam 85 308 564 forinttal támogatta.

Mi valósult meg az Ady Endre úton?

A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése - XXI. Ady Endre út- KMOP-2.1.2-09-2009-0026

A Gubacsi hidat magába foglaló csepeli kerékpárút fontos, és eddig hiányzó kapcsolatot teremtett meg Csepel és Pesterzsébet között. Az út a Kossuth Lajos utcai csomópontban csatlakozik a másik, várhatóan tavasszal elkészülő Weiss Manfréd úti kerékpárúthoz. Az út mentén 32 férőhelyes utcai kerékpártárolókat, a lakóházak, üzletek elé pedig parkolás gátló korlátsort telepítettünk. A fejlesztéssel 1280 méter kiépített kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút jött létre, ami hálózatba szervezte az úton már működő 330 méter hosszúságú kerékpárutat. A kivitelezés 2011 decemberében befejeződött. A projekt 63 694 849 Ft-os európai uniós támogatást nyert el.

Mi valósult meg a Bogdánfy utcában?

A Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése - XI. Bogdánfy utca - KMOP-2.1.2-09-2009-0008

A Bogdánfy utcai fejlesztés biztosítja Dél-Buda kerékpáros kapcsolatát a Móricz Zsigmond körtér, illetve Pest felé. Az egyetemi campus mellett haladó kerékpáros útvonal négy meglévő kerékpáros létesítményt köt össze: a Karinthy Frigyes úti kerékpársávot, a Hamzsabégi úti és a Dombóvári úti kerékpárutat, valamint az Infoparkban vezető kerékpáros nyomvonalat. A Bogdánfy utcában a középső járdasziget részleges elbontásával szélesített útpályán alakítottuk ki a kétoldali (irányonkénti) kerékpársávot. Az egyetemi sporttelep bejáratánál 32 férőhelyes utcai kerékpártárolót létesítettünk. A kerékpárforgalmi létesítmény 883 méter, amely többségében kerékpársáv (572 méter), de a fennmaradó 311 méter hosszon vagy elválasztott gyalog- és kerékpárút, vagy önálló kerékpárút. A kivitelezés 2011 decemberében befejeződött. A projekt 57 190 698 Ft-os európai uniós támogatást nyert el.

Budapesti Közlekedési Központ

Megkezdődött az útpálya felújítása és a kétoldali kerékpársáv építése a Bogdánfy utcában, Újbudán

2011. október 11.

2011 szeptemberében megkezdtük a kerékpársávok építését a XI. kerületi Bogdánfy utcában. Európai uniós támogatással a kerékpársávok építése mellett felújítjuk az útburkolatot is a Dombóvári út és az Irinyi József utca közötti szakaszon. A Bogdánfy utcai új kerékpársáv biztosítja Dél-Buda kapcsolatát a Móricz Zsigmond körtérrel, illetve Pest irányába.

Budapest Főváros Önkormányzatának megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ irányításával Budapesten mintegy 16,8 km hosszú szakaszon valósulnak meg kerékpározást elősegítő beruházások 2011-ben. A fejlesztések részeként 2011 szeptemberében megkezdődtek a Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése – XI. Bogdánfy utca (KMOP-2.1.2-09-2009-0008) c. projekt kivitelezési munkálatai, amelynek keretében a kerékpársávok kialakítása mellett az út felújítása is megtörténik.

A fejlesztési szakasz négy meglévő kerékpáros létesítményt köt össze: a Karinthy Frigyes úti, a Hamzsabégi úti és a Dombóvári úti kerékpárutakat, valamint az Infoparkban vezetett nyomvonalat, ami szintén a Duna parti Eurovelo nyomvonalhoz kapcsolódik. A projekt keretében létrejövő hivatásforgalmi célú kerékpárforgalmi létesítmény hossza 911 méter, amely többségében kétoldali kerékpársáv (572 méter), a fennmaradó 339 méter hosszon vagy elválasztott gyalog- és kerékpárút vagy önálló kerékpárút. Két helyszínen létesül biztonságos kerékpártároló összesen 32 db férőhellyel.

A kivitelezés szeptemberben megkezdődött és várhatóan novemberig tart. Ezen időszak alatt forgalomkorlátozásokra, sávelterelésekre, továbbá jelzőőrös forgalomirányításra, hétvégi és éjszakai munkavégzésekre is kell számítani a Bogdánfy utca és az Irinyi József utca, a Bogdánfy utca és a Budafoki út csomópontjában, valamint a Dombóvári úti csomópontnál.

Tekintettel a forgalmas útszakaszra, az építés ideje alatt kérjük az arra közlekedők türelmét és megértését!

A projekt legfontosabb adatai:

Projekt neve: „Budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése, XI. Bogdánfy utca”
Azonosítószáma: KMOP-2.1.2-09-2009-0008
Kedvezményezett: Budapest Főváros Önkormányzata
Összköltsége: 98 372 981 Ft
Uniós támogatás összege: 57 190 698 Ft
Kivitelezés kezdete: 2011. szeptember 19.
Kivitelezés tervezett befejezése: 2011. november 8.

A budapesti kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése - új kerékpárútszakaszok Budapest négy kerületében

2011. augusztus 16.

Budapest Főváros Önkormányzata, mint kedvezményezett a Közép-magyarországi Operatív Program „Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése” c. pályázat keretében hat európai uniós támogatással megvalósuló projekt kivitelezését kezdi meg 2011 augusztusában és szeptemberében. A fejlesztés során Budapest négy kerületében, összesen hat kerékpárút-szakasz épül a XVII. kerületi Pesti úton, a XXI. kerületben a Szabadkikötő úton és az Ady Endre úton, a X. kerületben a Fehér úton, valamint a III. kerületi Bécsi úton.

A budapesti sajtótájékoztatón Garancsi István miniszterelnöki megbízott, Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója, valamint Riz Levente XVII. kerületi polgármester ismertette a projektekkel kapcsolatos legfontosabb információkat. A projektek összköltsége 694,4 millió forint, amelyhez az Európai Unió közel 439,6 millió forint támogatást nyújt.

XVII. Pesti út (501. utca - Ferihegyi út között) - KMOP-2.1.2-09-2009-0028, és XVII. Pesti út (Ferihegyi út – Hegyalatti u. között) - KMOP-2.1.2-09-2009-0029

A beruházás keretében a XVII. kerület Pesti út 501. utca és a Ferihegyi út közötti (I. szakasz), valamint a Ferihegyi út - Hegyalatti utca közötti szakaszon (II. szakasz) összesen 7,1 km hosszú kerékpárút épül. A munkaterület átadása 2011. augusztus 10-én kezdődött meg, a kivitelezés befejezése várhatóan 2011. október 31.

A Pesti út I. szakaszának (501. utca és Ferihegyi út közötti szakasz) fejlesztése nyomán 2927 m hosszú kerékpáros nyomvonal jön létre, amelyből 1483 m épített, 1444 m pedig kijelölt kerékpáros útvonal. A projekt megteremti a belső Pesti út menti intézmények, létesítmények és a Rákoskeresztúri városközpont kerékpáros elérhetőségét. A fejlesztési szakasz mentén jelenleg nincs elhelyezett kerékpártároló, így a projekt keretében 6 helyen telepítenek kerékpártárolót, összesen 46 férőhellyel. A szakasz fejlesztését az Európai Unió és a Magyar Állam 51 480 780 forinttal támogatja.

A Pesti út Ferihegyi út és Hegyalatti utca közötti szakaszának fejlesztésével a főútvonal közvetlen összeköttetést teremt a térségben Rákoskeresztúr-városközpont és Rákoscsaba, Rákoskert területekkel. A projekt keretében mintegy 3879 m kerékpáros nyomvonal jön létre, ebből 2551 m épített, míg 1328 m kis forgalmú utcákon kijelölt nyomvonal. A projekt keretében a szakaszon 20 férőhelyes biztonságos kerékpártároló is létesül. A beruházást az Európai Unió, valamint a Magyar Állam 85 308 564 forinttal támogatja.

XXI. Szabadkikötő út - KMOP-2.1.2-09-2009-0027

A fejlesztés Budapest XXI. kerületében a Kvassay hidat, a Weiss Manfréd utat (korábbi Szabadkikötő út) és a Kossuth Lajos utcát érinti az Ady Endre útig. A Csepel-szigetnek a Weiss Manfréd út a legjelentősebb észak-déli gerincútja, amely nem csak a főváros, hanem a délebbi települések szempontjából is meghatározó. 2011. augusztus 1-jén megkezdődött a munkaterület átadása, a kivitelezés befejezése várhatóan 2011. október 25. A projekt megvalósulását az Európai Unió 132 166 904 forinttal támogatja. A beruházás keretében a kerékpárút mellett 2 helyszínen létesül biztonságos kerékpártároló, összesen 30 db férőhellyel.

XXI. Ady Endre út- KMOP-2.1.2-09-2009-0026

A XXI. kerület, Ady Endre út a Pesterzsébetet (XX. kerületet) és Csepelt (XXI. kerületet) összekötő Gubacsi híd folytatása, amely az egyetlen, kerületek közötti kapcsolat. A fejlesztés megteremti a Gubacsi hídon a kerékpáros nyomvonalat és továbbvezet a XXI. Ady Endre úton egészen a II. Rákóczi Ferenc útig. A fejlesztéssel 1280 m kiépített kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút jön létre, amely hálózatba szervezi az úton már korábban kiépült, 330 m hosszúságú kerékpárutat. A projekt 63 694 849 Ft-os európai uniós támogatást nyert el. A fejlesztés keretében 3 helyszínen létesül biztonságos kerékpártároló, összesen 32 db férőhellyel.

X. Fehér út – Albertirsai út - KMOP-2.1.2-09-2009-0018

A X. kerületi fejlesztés a Fehér út - Albertirsai út útvonalat érinti, az Örs vezér terétől az Albertirsai úti gyalogos vasúti aluljáróig. A fejlesztéssel létrejövő kerékpárforgalmi létesítmény 1529 m hosszúságban épül meg, és az Örs vezér tértől Kőbánya központja felé teremt kapcsolatot. A beruházást az Európai Unió és a Magyar Állam 67 394 360 forinttal támogatja.

III. Bécsi út – Nagyszombat utca útvonal - KMOP-2.1.2-09-2009-0023

A III. kerületi fejlesztés során a Bécsi út – Nagyszombat utca útvonalon megvalósuló kerékpáros nyomvonal 2179 m hosszú, amely 779 m épített szakaszt és további 1400 m kijelölt szakaszt jelent. A beruházás során a létrejövő kerékpárutat összekapcsolják a Duna-parti Eurovelo kerékpárúttal. A projekt keretében 14 helyszínen létesül biztonságos kerékpártároló, összesen 160 db férőhellyel. A projekt 39 525 109 Ft európai uniós támogatással valósul meg.